måndag 15 februari 2016

VAD?!

Vad stressar dig?
När mina barn är ledsna, sjuka eller har ont. När dem inte mår bra helt enkelt. Känslan över att inte kunna skydda dem mot allt ont stressar mig också otroligt mycket.
Vad ska du göra ikväll? 
Amma min lilla underbara Sigrid. Titta på "En resa för livet" vilket kommer resultera i att jag gråter i M:s famn precis som förra måndagen. Världen är sjuk.
Vad är svårt? 
Att be om hjälp. Att erkänna när jag har fel. Att släppa på mitt kontrollbehov. Att inte engagera mig i jobbet trots att jag är mammaledig. Att vara stolt över mig själv.
Vad är lätt? 
Att älska mina barn och min familj. Att trycka ned mig själv.
Vad blir det för middag idag?
Vi har redan ätit middag och jag lagade köttfärsröra med ris och serverade det med en god grönsallad med fetaost till.
Vad vill du göra mer?
Skriva. Träna. Älska. Bara vara. Leva i nuet.
Vad går du igång på?
Att göra loppisfynd. Att få arbeta med att hitta lösningar på problem. Ordning bland mina papper på jobbet.  Att få planera renovering och inredning till huset.
Vad gråter du av?  
Just nu gråter jag till det mesta. Jag är nybliven tvåbarns mamma som ammar, jag tror det säger allt. Hormonerna flödar!
Vad gjorde dig arg senast?
"En resa för livet". Jag blir arg för att världen ser ut som den gör och för att jag inte gör mer än vad jag gör för att förändra den.
Vad åt du senast?
Jag åt kvargyoghurt med kokosflingor, valnötter och pumpakärnor. MUMS!
Vad är fånigt? 
Att vi är så uppslukade i allt ytligt.
Vad är gott?
Chokladbollar. Sushi. Blodigt kött. Sockerärtor med skirat smör. Kantarellmackor.  Tunna salta chips. Jordgubbar. Lasagne. Cola zero. Jag älskar mat, så det hade varit lättare att säga vad som inte är gott..
 
/S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar